Monday, July 12, 2010

Aba Dan Emak



Ini ialah aba (ayah) aku. Aba tengah membawa buah entekai (labu) dengan jumlah berat semuanya hanya kira-kira 100kg sahaja. Seorang aba yang tegas dan banyak mendisiplinkan kami. Aba amat mementingkan masa sehingga Adek yang selalu lewat sering dimarah oleh aba. Aba aku seorang bekas tentera maka tidak hairanlah jika kami terpaksa "berkawad" setiap pagi dan tiada peluang untuk membuta hingga 12 tengahari.


Ini ialah emak aku yang tercinta. Emak sedang berposing dengan buah timunnya yang segar bugar. Emak aku berasal dari Kg Gua Sukat dan amat fasih berbahasa iban. Emak berbangsa iban tetapi telah menetap di kampung bidayuh sejak menjadi kekasih halal aba. Didik adalah mangsa utama leteran emak terutama jika beliau tidak menyiapkan kerja sekolah yang diberikan oleh cikgu.Sayangi emak anda kerana who next,.....your mother...who next...your mother...Syurga di bawah telapak kaki ibu..

No comments:

Post a Comment

Sungai Lubuk Uduh

Sungai Lubuk Uduh