Tuesday, July 13, 2010

Hobi Semata-Mata

Salah satu hobi aku ialah bermain kiub. Kiub yang paling best untuk diselesaikan ialah kiub proffessor. Kiub ini mempunyai dimensi 5x5x5. Sebenarnya bukanlah susah untuk menyelesaikannya. Apa yang penting,anda perlu tahu bagaimana untuk menyelesaikan kiub 3x3x3 dahulu. Ini adalah asas untuk menyelesaikan kiub-kiub lain. Apa-apapun usaha tangga kejayaan. 



Aku juga berminat dalam aktiviti membelasah orang tetapi hanya dalam gelanggang jelah...Aku dengan jayanya telah memiliki tali pinggang hitam sejak 2005.Pencapaian terbaik aku hanyalah tempat ke-3 peringkat universiti. Sejak tahun itu aktiviti membelasah terpaksa aku kurangkan kerana perlu memberikan komitmen dalam bidang lain pula..

 

Ini dia hobi aku yang lagi satu..Permainan yang banyak menguntungkan aku selama ini. Pada mulanya aku amat membenci permainan catur. Setelah kawan aku berjaya menarik perhatian ramai para gadis,aku pun mula berjinak-jinak dengan permainan ini tetapi bukanlah untuk menarik perhatian para gadis..Aku minat sebab dengan bermain catur aku mampu mengembungkan poket seluar aku yang sentiasa kempis setiap bulan..Menang je dapat duit tapi bukan judi..Paling banyak aku menang RM300/-..Dengan bangganya aku sebagai anak kampung telah menumpaskan Mr. Mok..Pemain Catur malaysia. 




Hobi yang aku yakin hobi yang paling menguntungkan aku dunia dan akhirat pula ialah membaca al quran..Setiap huruf yang kita baca Allah pasti akan beri ganjaran. Dengan membaca al quran juga akan membuatkan hati kita hidup dan sentiasa tenang.Kitab teragung yang pernah Allah turunkan melalui kekasihNya Muhammad saw..Anda?

No comments:

Post a Comment

Sungai Lubuk Uduh

Sungai Lubuk Uduh