Tuesday, July 13, 2010

Kolej Sains Kesihatan Bersekutu Sg. Buloh

KSKB Sg. Buloh...Sebuah kolej paramedik untuk pelajar tajaan Kementerian Kesihatan Malaysia..Sebuah kolej yang cantik dan indah dengan tenaga pengajar yang sporting dan dedikasi..Di sini juga tempat berkumpulnya bakal paramedik dari seluruh Malaysia. Aku sendiri pun tidak tahu tentang kewujudan kolej ini suatu ketika dulu...Agaknya ramai lagi orang sekarang yang tak tau macam aku dulu..Jarang orang memilih untuk memasuki KSKB berbanding masuk universiti..Hakikatnya,rata-rata yang masuk ke KSKB ni ada yang pernah masuk U and menyesal tidak memilih KSKB sebelumnya..Termasuk aku..


Blok H ni asrama aku..sentiasa riuh dan hiruk pikuk.Lebih meriah ketika budak-budak baru balik daripada hari raya..Meriah sebab pakar-pakar bom mencuba darjah kekuatan bom yang mereka hasilkan..Bom-bom pula diuji dikala para pelatih lain lena diulit mimpi...Terkejut beruk budak-budak beruk.Ditambah lagi dengan sorakan sokongan padu penyokong pakar bom tu..Aku dapat merasakan roh-roh dalam kubur belakang blok aku juga tak tenang dengan gelagat para pelatih yang kreatif itu..En Warden dengan penuh dedikasinya akan membuat rollcall dan mengarahkan kami berkumpul pada 3 pagi tu juga untuk mengesan orang yang bertanggungjawab menimbulkan kekecohan yang timbul.Kepada MPP,mana astro yang kalian janjikan?Sehingga kini aku masih menanti..:p


Aku ketika masih bergelar pelatih juru xray..Aku sempat menyelitkan diri bersama 2 gadis comel,klasmet aku disamping En. Safar di kaunter pendaftaran temujanji Jabatan Xray HUS.Terima kasih kepada En. Safar kerana tidak ada hari Jumaat aku yang beliau tidak belanja makan..Semoga bertambah-tambahlah rezeki beliau nanti..Amin...Hari itu adalah hari terakhir aku menjalani latihan klinikal di Jabatan Xray Hospital Umum Sarawak...Sedihnya...


No comments:

Post a Comment

Sungai Lubuk Uduh

Sungai Lubuk Uduh